Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorehead, Jere W.; Shedd, Peter J.
TitelStudent interviews: A vital role in the scholarship of teaching.
QuelleIn: Innovative higher education, (1996) 4, S.261-269Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-5627
DOI10.1007/BF01185801
SchlagwörterSocial Psychology; Faculty Member; Learning Environment; Vital Role; American Association
AbstractAbstract Participation in a national study, sponsored by the American Association of Higher Education, on the use of “Peer Review of Teaching Effectiveness,” allowed us to engage in several nontraditional methods of peer collaboration. The method having the greatest value for us involved a faculty peer interviewing the students in another faculty member's classes. Through these student interviews, we obtained in-sights into how to enhance the learning environment created inside and outside the classroom. In this article, we present a summary of how we conducted student interviews, why such interactions with students are worthwhile, and what the implications of these interviews are.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovative higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: