Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSullivan, Claire F.
TitelCreating a supportive environment for college Freshmen: Underlying dimensions of the Freshman Interest Group program.
QuelleIn: Innovative higher education, (1994) 2, S.83-97Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-5627
DOI10.1007/BF01191591
SchlagwörterHigh School; Social Psychology; Interest Group; Supportive Function; Cross Cultural Psychology
AbstractAbstract The Freshman Interest Group (FIG) program aims to create a supportive environment by providing increased opportunities for interaction with both faculty and peers, helping to ease the transition from high school to college life. This study sought to verify the expected supportive functions underlying the FIG program and to determine the effects of the program on college adjustment. The results indicated that the structure of the FIG program created a more supportive environment for participants compared with freshmen in the traditional academic structure. This was especially true in looking at classmates as the source of support. No differences were found between the two groups on college adjustment.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovative higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: