Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCook, Ellen Piel; Kinnetz, Peggy; Owens-Misner, Neva
TitelFaculty perceptions of job rewards and instructional development activities.
QuelleIn: Innovative higher education, (1990) 2, S.123-130Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-5627
DOI10.1007/BF00889613
SchlagwörterSocial Psychology; Development Program; Development Activity; Cross Cultural Psychology; Teaching Effectiveness
AbstractAbstract The purpose of this study was to explore the perceptions of faculty at a large urban university concerning: (a) personal and college rewards for various areas of job responsibilities, and (b) which programs and incentives to enhance teaching effectiveness would be most attractive to them. Faculty generally reported both teaching and scholarly activity to be personally rewarding, but perceived discrepancies between personal and college rewards for teaching, and between college rewards for teaching and scholarly activity. Although a wide range of instructional development programs and incentives was endorsed, the top rated options referred to institutional recognition of teaching excellence.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovative higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: