Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWelds, Kathryn
TitelExperiential education format to develop self-direction and authority.
QuelleIn: Innovative higher education, (1986) 2, S.128-133Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-5627
DOI10.1007/BF00903340
SchlagwörterSocial Psychology; Learning Environment; Theoretical Foundation; Education Format; Design Principle
AbstractAbstract Non-traditional learners and learning environments challenge instructors to develop educational formats responsive to specific objectives and milieu. This paper outlines the theoretical foundations of one such format in the group relations work of Rioch (1975) and the operationalization of andragogical methods (Knowles, 1970, 1984). Specific competencies related to long-term goal achievement instead of short-term information retention are highlighted along with Postman and Weingartner's (1969) guidelines for curricula intended to enhance these skills. One successful educational format used in a semester long multi-subject, multi-cultural learning environment is detailed as an example of these instructional design principles.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovative higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: