Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott, Joyce A.
TitelIntegration of non-traditional programs into the mainstream of academic institutions.
QuelleIn: Innovative higher education, (1985) 2, S.81-91Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-5627
DOI10.1007/BF00889725
SchlagwörterHigh Education; Social Psychology; Academic Institution; Cross Cultural Psychology; Degree Program
AbstractAbstract Higher education's efforts to respond to the growing demand for non-traditional programs and services have resulted in the proliferation of external degree programs. The present inquiry examines the status of these programs in traditional institutions. Basing evaluation on the guidelines set forth by the Carnegie Commission for Non-Traditional Study (1973), the author suggests that external programs have not achieved the desired degrees of integration into the academic mainstream. Diverse management and planning approaches that might facilitate institutional adaptation and enhance program strength and viability are explored.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovative higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: