Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMalloy, William
TitelWorld-Class Schools: A strategy to keep students at the bottom.
QuelleIn: The urban review, (1995) 2, S.175-187
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1007/BF02354362
SchlagwörterPrevention Program; Support Service; Present Form; School Reform; Reform Movement
AbstractAbstract This paper suggests that the school reform movement related to the World-Class School initiative is not beneficial for selected students. Coupling this initiative with the Goals 2000 standards will only increase the chasm between the have and have-not students. Administering these combined strategies in their present form will result in keeping have-not students at the bottom. Averting this unfortunate outcome will require that the initiative be underwritten by sufficient funding to activate prevention programs of school-linked student support services to address the diverse needs and backgrounds of have-not students.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The urban review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: