Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLatham, Andrew S.; Pearlman, Mari A.
TitelFrom Standards to Licensure: Developing an Authentic Assessment for School Principals.
QuelleIn: Journal of personnel evaluation in education, (1999) 3, S.245-262
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0920-525X
DOI10.1023/A:1008169919434
SchlagwörterSchool Principal; School Leader; Difficult Question; Professional Standard; Personnel Management
AbstractAbstract The Interstate School Leaders Licensure Consortium funded the development of a licensure assessment based on its Standards for School Leaders. But moving from a set of professional standards to a licensure assessment poses many challenges and raises difficult questions: Which standards should be assessed? How authentic should an authentic assessment be? How can licensure assessment help lead the field to a new pedagogical paradigm, when licensure has typically been reserved for protecting the public? This article explains these challenges and documents the methods used to meet them in the development of the School Leaders Licensure Assessment.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of personnel evaluation in education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: