Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVickers, John M.
TitelJustice and Truth in Grades and Their Averages.
QuelleIn: Research in higher education, (2000) 2, S.141-164Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1023/A:1007069620329
SchlagwörterEducation Research; Grade Point Average; Grade Point; Class Rank; Letter Grade
AbstractAbstract Grade point averages (GPAs) are calculated by assigning numbers to letter grades and averaging them. Simple examples show that the method cannot consistently determine class rank since class rank is sometimes permuted with arbitrary change of scale. This permutation is only possible when one student is somewhere worse and somewhere better than a second. The distinction between these and other sorts of cases is established by theorems proved in an appendix. Relativistic attempts to resolve the inconsistency are shown to be insufficient. The function of GPAs as predictors is briefly discussed.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: