Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCampbell, Toni A.; Campbell, David E.
TitelFaculty/Student Mentor Program: Effects on Academic Performance and Retention.
QuelleIn: Research in higher education, (1997) 6, S.727-742Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1023/A:1024911904627
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Performance; Education Research; Dropout Rate; Matched Pair
AbstractAbstract A university faculty/student mentor program was evaluated for its effects on academic performance and retention. A matched pairs design was used in which 339 undergraduates assigned to mentors were paired with nonmentored students based on gender, ethnicity, GPA, and entering enrollment status. The results showed a higher GPA for mentored students (2.45 vs. 2.29), more units completed per semester (9.33 vs. 8.49), and lower dropout rate (14.5% vs. 26.3%). Amount of mentor-protege contact was positively correlated with GPA. Academic achievement and retention were unrelated to gender and ethnicity of the mentor, the protégé, or the gender and ethnic match between the two.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: