Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSanders, Liz; Burton, John D.
TitelFrom retention to satisfaction: New outcomes for assessing the freshman experience.
QuelleIn: Research in higher education, (1996) 5, S.555-567Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/BF01724938
SchlagwörterHigh Education; Survey Data; Academic Performance; Multiple Source; Performance Data
AbstractAbstract To meet higher education's challenge of accountability from a customer-satisfaction perspective, one urban institution has developed an integrated approach to studying the freshman-year experience in order to develop comprehensive outcome measures for assessing freshman success. Multiple sources of data (freshman satisfaction survey data, enrollment data, and academic performance data) are integrated into a database that provides the institution with a comprehensive set of outcome indicators and a model of the freshman experience. This institution used the integrated data set to develop models of freshman retention. In order to focus more clearly on customer satisfaction, models of student satisfaction were developed to determine critical components in freshman satisfaction.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: