Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBraxton, John M.
TitelInstitutional variability in faculty conformity to the norms of science: A force of integration or fragmentation in the academic profession?
QuelleIn: Research in higher education, (1989) 4, S.419-433Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/BF00992564
SchlagwörterEducation Research; Faculty Conformity; Academic Profession; American Professorate; Institutional Variability
AbstractAbstract Fragmentation in the academic profession derived from differences among academics in different types of colleges and universities suggests a need to identify possible compensatory integrating mechanisms. This study seeks to determine whether faculty conformity to the four norms of science identified by Merton are such integrating mechanisms or whether they are forces of further fragmentation. The 1977 Survey of the American Professorate conducted by Ladd and Lipset was the data source for this study. The results indicate that the norms of universalism and communality serve as a compensatory integrating mechanisms, while the norms of disinterestedness and organized skepticism function as forces of further fragmentation among academics in different types of colleges and universities.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: