Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlivas, Michael A.
TitelFinancial aid and self-reports by disadvantaged students: The importance of being earnest.
QuelleIn: Research in higher education, (1986) 3, S.245-252Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/BF00991789
SchlagwörterNational Survey; Education Research; Unusual Feature; Disadvantaged Student; Actual Income
AbstractAbstract This study reports findings from a national survey of Hispanic financial aid recipients, and has the unusual feature of having student self-reports of income (theirs or their parents') and verified income figures. The findings are that students do not know very well how much they or their families earn; contrary to other studies, these data reveal that over half the students overestimated actual income. The implications of overreporting are discussed, both for aid awards and use of such self-reports in studies of students. The study warns against the consequences of requiring additional verification.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: