Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVoorhees, Richard A.
TitelStudent finances and campus-based financial aid: A structural model analysis of the persistence of high need freshmen.
QuelleIn: Research in higher education, (1985) 1, S.65-92Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/BF00992398
SchlagwörterDirect Effect; Specific Model; Education Research; Path Analysis; Residency Status
AbstractAbstract Lisrel, a more versatile technique than traditional path analysis, was employed to account for 42% of the variance in the persistence of 343 new freshman financial aid recipients at a major urban university. Unlike recent persistence models, the specific model developed here highlights the impact of student finances—in particular, the amount of assistance from the programs of federal campus-based aid—on the persistence of freshmen with high financial need. The results indicate that financial need, student residency status, and noncampus-based loans and grants have direct effects on new freshman persistence regardless of the type or amount of campus-based aid awarded. The direct effect of each federal campus-based program on persistence was significant and positive. Implications for administrators and persistence researchers are discussed.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: