Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPascarella, Ernest T.; Chapman, David W.
TitelValidation of a theoretical model of college withdrawal: Interaction effects in a multi-institutional sample.
QuelleIn: Research in higher education, (1983) 1, S.25-48Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/BF00977337
SchlagwörterInteraction Effect; Theoretical Model; Policy Implication; Education Research; Predictive Validity
AbstractAbstract This study investigated the validity of Tinto's (1975) model of college withdrawal in four different types of institutions: residential universities, liberal arts colleges, two-year commuter institutions, and four-year commuter institutions. Analyses were conducted on a sample of 2,326 freshmen from 11 postsecondary institutions. The results generally supported the predictive validity of the model but suggested: (1) that the main-effects influence on persistence of measures of social and academic integration is modest, and (2) that the magnitude of the influence of particular aspects of social and academic integration depended to a significant degree on the characteristics of those students being considered. The theoretical and policy implications of the findings are discussed.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: