Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStockemer, Daniel; Wigginton, Michael J.
TitelPublishing in English or another language: An inclusive study of scholar’s language publication preferences in the natural, social and interdisciplinary sciences.
QuelleIn: Scientometrics, (2019) 2, S.645-652
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0138-9130
DOI10.1007/s11192-018-2987-0
SchlagwörterScientific communication; Academic publishing; Multilingual scholars; Language of science; English as an international language
AbstractAbstract To what extent has English become the dominant language of scientific communication? What factors push non-native speakers to publish their research in English rather than their native language? Using a survey of more than 800 authors of scientific papers in Springer Nature journals we find that the average non-anglophone researcher makes approximately 60% of their journal submissions in English. This percentage varies across disciplines, regions, and age groups, with younger scholars, Europeans, and those in the natural sciences favouring English more heavily. Finally, we find that the belief that publishing in English will increase the reputation of one’s work is a primary motivator; in contrast, perceived institutional pressures to publish in English do not seem to influence researchers’ language choice.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scientometrics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: