Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enManjarrés-Henríquez, Liney; Gutiérrez-Gracia, Antonio; Vega-Jurado, Jaider
TitelCoexistence of university-industry relations and academic research: Barrier to or incentive for scientific productivity.
QuelleIn: Scientometrics, (2008) 3, S.561-576
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0138-9130
DOI10.1007/s11192-007-1877-7
SchlagwörterAcademic Research; Scientific Productivity; External Agent; Regional Project; Industry Relation
AbstractAbstract In this article we analyse whether university-industry relations (UIR) are penalising research activity and inhibiting university researchers’ scientific productivity and, if so, to what extent. The analysis is based on a case study of two Spanish universities. We find that UIR exercise a positive effect on university scientific productivity only when they are based on the development of R&D contracts, and when the funds obtained through these activities do not exceed 15% of the researcher’s total budget. We also find that researchers who combine research and UIR activities obtain higher funding from competitive public sources than that engage only in research. In addition, their average scientific productivity is higher and they achieve higher status within their institutions than those members of faculty who concentrate only on research.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scientometrics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: