Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPouris, A.
TitelA scientometric assessment of agricultural research in South Africa.
QuelleIn: Scientometrics, (1989) 5-6, S.401-413
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0138-9130
DOI10.1007/BF02017461
SchlagwörterArgentina; Science Literature; Nigeria; Agricultural Research; Research Impact
AbstractAbstract This article reports the results of a scientometric assessment of agricultural research in South Africa over the period 1974–1984. The Science Literature Indicators Database of CHI is used and South Africa is compared with 7 other countries spread in America, Asia, Oceania, and Africa. The criteria used for the assessment are the contribution of each country to international agricultural literature (in terms of publications) and their impact in the “Schubert-Glänzel-Braun Impact Scale“. It was found that, although the South African contribution has improved in that period, it is comparable to that of Brazil and Argentina; that Nigeria and Israel produce 3 times more, and: that Australia and Canada contribute more than one order of magnitude of publications more than South Africa. As far as research impact is concerned “Plant Science” research in South Africa is rated “fair” in the Schubert-Glänzel-Braun scale, whilst “Dairy and Animal Science” and “Veterinary” research are rated “poor”.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scientometrics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: