Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRimmer, Mark
TitelMusic, middle childhood and agency: The value of an interactional–relational approach.
QuelleIn: Childhood, (2017) 4, S.559-573Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0907-5682
DOI10.1177/0907568217711741
SchlagwörterChildhood; Music; Children; Activities; Approaches; Agency; Children & youth
AbstractThis article considers the implications of children’s out-of-school musical experiences and activities for conceptualisations of child agency. In particular, it engages with differing approaches to relational agency and considers their value for understanding music-related practice during middle childhood. Accounts from children (n = 111) living in three parts of England are explored, and the subsequent analysis provides the basis for proposing the potential of an interactional–relational approach for approaching questions about children’s agency within such domains of practice and beyond.
Erfasst vonOLC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: