Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChiu, Iris; Graham, James A
TitelThe Effect of a Peer-Based Personal Stories Intervention on Focus of Anxiety and Social Distance Towards People With Mental Illness.
QuelleIn: Journal of college student development, (2017) 1, S.101-107Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
DOI10.1353/csd.2017.0006
SchlagwörterMental health care; College campuses; Minority & ethnic groups; College students; Eating disorders; Quality; Intervention; Stigma; Social research; Peers; Mental disorders; Documentary films; Anxieties
AbstractAccording to the National Alliance on Mental Illness (2016), close to 75% of mental health conditions emerge by age 24, so many college students are facing mental health concerns for the first time, and may not know where to go for support. [...]we hypothesized that the personal stories program has at least a stable impact on the students' attitudes while the film of eating disorders does not.
Erfasst vonOLC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of college student development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: