Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRobins, Anthony G. (Hrsg.); Knibbs, Locksley (Hrsg.); Ingram, Ted N. (Hrsg.); Weaver, Michael N. (Hrsg.); Hilton, Adriel A. (Hrsg.)
TitelYoung, gifted and missing.
The underrepresentation of African American males in science, technology, engineering and mathematics disciplines.
QuelleBingley, UK: Emerald Publishing (2022), XX, 194 S.Verfügbarkeit 
ReiheDiversity in higher education. 25
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781801177313; 1801177317; 9781801177405 (EPUB); 9781801177306
SchlagwörterUSA; African American men; Education (Higher); Educational equalization; United States; Mathematics; Study and teaching (Higher); Science; Technology; Engineering; Erziehung
AbstractActing as a bridge between the academic and policymaking communities, Young, Gifted and Missing sets the stage for addressing critical issues around why African American men are absent in the STEM disciplines. The authors track the experiences of African American male students in STEM at every level of the educational system in order to produce successful models of achievement. The number of African American males who enroll in STEM degree programs as opposed to the lower numbers that ultimately graduate portends poorly for U.S. communities and democracy. The road to economic success and global participation requires a rich, educated community that must include African American males. There is a state of urgency to address this critical challenge. Action must happen now. An educated public, not just for some, but one for all is a must.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: