Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYates, Denise
InstitutionPotential Plus UK (Organization)
TitelParenting dual exceptional children.
Supporting a child who has high learning potential and special educational needs and disabilities.
QuelleLondon: Jessica Kingsley Publishers (2022), 333 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781787758100 (Taschenbuch); 9781787758117
SchlagwörterTwice-exceptional children; Education; Parents of exceptional children; Special education; Erziehung
AbstractThis is the first comprehensive guide for parents of children with Dual and Multiple Exceptionality (DME, sometimes called Twice Exceptionality or 2E). Children with high learning potential may also have conditions such as ASD, ADHD, dyslexia and dyspraxia, having 'flashes of brilliance' in some areas whilst needing additional support in others. As a result, their abilities may not always be recognized in an educational setting. This book takes a strengths-based approach towards helping parents recognize and focus on their child's areas of potential to support them towards better attainment and self-esteem, and build on these abilities while also identifying and addressing areas of difficulty. It provides an understanding of the mixed learning profile of DME children, explaining why they excel in some areas but not others, as well as guidance for parents on working positively with schools and providing their child with the support they need. With stories, quotes from parents and examples throughout, this is an essential guide to helping DME children achieve their full untapped potential.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: