Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFlint, Tori K. (Hrsg.); Keefer, Natalie (Hrsg.)
TitelCritical perspectives on teaching in the southern United States.
QuelleLanham: Lexington Books (2020), VI, 252 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781793614124 (Leineneinband); 9781793614148 (Taschenbuch); 9781793614131 (EPUB)
SchlagwörterVereinigte Staaten-Südstaaten; Education; Social aspects; Southern States; Educational equalization; Minorities; Culturally-relevant pedagogy; Bildungsgeschichte
AbstractIntroduction : the sociohistorical context of public education in the southern United States / Natalie Keefer and Tori K. Flint -- Theorizing education and human rights in the southern United States / Natalie Keefer -- Through their eyes : promoting voice and multiple perspectives to facilitate social justice advocacy in the South / Gregory L. Samuels and Brandon J. Haas -- 'Unscripting' the curriculum : a teacher's reflections on moving toward culturally relevant pedagogy / Allison M. Bernard and Tori K. Flint -- Disrupting the silence : teaching about racism in higher education in the deep South / Amy Samuels -- "It's like boiling a frog" : deintellectualization and devaluation through the eyes of a Black woman academician in the deep South / Valin S. Jordan -- Swimming against the current in a sea of low expectations : Louisiana teachers building their own professional capital / Melissa A. Gallagher and Catherine J. Melancon -- Politically charged classroom conversations : a duoethnographic exploration of teaching in a swing state / Andrea Watson-Canning and Sarah M. Denney -- "It hasn't happened yet, it hasn't even begun yet" : teaching about southern politics / Mark Pearcy and Jeremiah Clabough -- "Isn't it peachy?" : the successes and pitfalls of teaching complicated topics in 8th grade Georgia studies / Scott L. Roberts, Brandon M. Butler, Charles J. Elfer, David T. Kendrick, and Valerie Widdall -- Real stories, real people : foot soldiers laboring for the civil rights movement in Alabama / Janie Hubbard and Cory Callahan -- A self-study through video portraiture : the emotional dimensions of funds of knowledge in the southeastern borderlands / Eliza D. Butler and Jessica Espinosa -- "In school I really feel American" : complicating American identity-in-practice in a rural southern elementary school / Matthew M. Green -- "The new diversity challenge" : exploring Louisiana educators' preparedness to teach English learners / Maria Isolina Bravo-Ruiz. "This book utilizes various frameworks to explore race, language, gender, discrimination, identity, immigration, poverty, social justice, and pedagogy. The contributors highlight the importance of using critical perspectives in contemporary discussions about education in the Southern United States"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: