Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enInglis, Holly J.; Dawson, Kathy L.; Nishioka, Rodger Y.
TitelSticky learning.
How neuroscience supports teaching that's remembered.
QuelleMinneapolis, MN: Fortress Press (2014), V, 115 S.Verfügbarkeit 
ReiheSeminarium: the elements of great teaching Seminarium elements
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1451488785; 9781451488784
SchlagwörterLearning, Psychology of; Learning strategies; Theology; Study and teaching; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstractpart 1: Where we are. The changing landscape / Holly J. Inglis -- part 2: Where we are headed. The nature of learning / Holly J. Inglis -- How the brain works / Holly J. Inglis -- How memory works / Holly J. Inglis -- part 3: The courage to change the things you can. Tips for sticky learning / Holly J. Inglis -- The artistic and even risky endeavor of teaching: a narrative response to "Tips for sticky learning" / Rodger Y. Nishioka -- What's a teacher to do? / Holly J. Inglis -- Reimagining course design: a case study / Kathy L. Dawson. Educators are engaging with neuroscientists to reshape classroom practices, content delivery, curriculum design, and physical classroom spaces to enhance students' learning and memory, primarily in elementary and secondary education. Why not in seminary education? An overview of brain-friendly approaches to teaching enables seminary instructors to make concrete modifications in the structure and content of what they teach, making learning more 'sticky.' Inglis's synopsis of the use of neuroscience in the classroom and suggested action is followed by a collaborative dialogue with Dawson and Nishioka. --Book cover.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2015/3/09
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: