Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBasanta, Carmen Perez
TitelComing to Grips with Progress Testing: Some Guidelines for Its Design
QuelleIn: English Teaching Forum, 50 (2012) 3, S.37-40 (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1559-663X
SchlagwörterLanguage Tests; Testing; Guidelines; Test Construction; Traditional Grammar; Textbooks; Teaching Methods; Validity; Reliability; English (Second Language)
AbstractThe area of progress testing has been neglected and has lagged far behind developments in language teaching and testing in general. In most classrooms today, English is taught through communicative textbooks that provide neither accompanying tests nor any guidance for test construction. Teachers are on their own in constructing tests to measure student progress and performance. The result is they write traditional grammar-based items in a discrete-point format that does not fit the communicative orientation of the textbook or the underlying teaching principles. Yet progress testing has a crucial role. This article offers a rationale for testing and presents guidelines for designing appropriate tests. (ERIC).
AnmerkungenUS Department of State. Bureau of Educational and Cultural Affairs, Office of English Language Programs, SA-5, 2200 C Street NW 4th Floor, Washington, DC 20037. e-mail: etforum@state.gov; Web site: http://www.forum.state.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Teaching Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: