Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDungan, James; Saxe, Rebecca
TitelMatched False-Belief Performance during Verbal and Nonverbal Interference
QuelleIn: Cognitive Science, 36 (2012) 6, S.1148-1156 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0364-0213
DOI10.1111/j.1551-6709.2012.01248.x
SchlagwörterAdults; Theory of Mind; Interference (Learning); Verbal Communication; Nonverbal Communication; Spatial Ability; Short Term Memory; Executive Function; Undergraduate Students; Massachusetts
AbstractLanguage has been shown to play a key role in the development of a child's theory of mind, but its role in adult belief reasoning remains unclear. One recent study used verbal and nonverbal interference during a false-belief task to show that accurate belief reasoning in adults necessarily requires language (Newton & de Villiers, 2007). The strength of this inference depends on the cognitive processes that are matched between the verbal and nonverbal inference tasks. Here, we matched the two interference tasks in terms of their effects on spatial working memory. We found equal success on false-belief reasoning during both verbal and nonverbal interference, suggesting that language is not specifically necessary for adult theory of mind. (Contains 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cognitive Science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: