Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSage, Kara; Baldwin, Dare
TitelExploring Natural Pedagogy in Play with Preschoolers: Cues Parents Use and Relations among Them
QuelleIn: Education Research and Perspectives, 39 (2012) 1, S.153-181 (29 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1446-0017
SchlagwörterNonverbal Communication; Play; Toys; Preschool Children; Cues; Teaching Methods; Parents; Parent Child Relationship; Interaction
AbstractRecent developmental work demonstrates a range of effects of pedagogical cues on childhood learning. The present work investigates natural pedagogy in informal parent-child play. Preschool-aged children participated in free play and a toy task with a parent in addition to a toy task with an experimenter. Sessions were extensively coded for use of pedagogical cues, such as eye contact and pointing. We present a series of analyses investigating the pedagogical cues that characterized natural pedagogy, how these cues related, and how cues bundled into facets. Implications for future research and determining the validity of these measures of natural pedagogy are discussed. (Contains 1 figure and 5 tables.) (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Western Australia. 35 Stirling Highway Crawley, Perth, 6009 Australia. Tel: +61-8-6488-2388; Fax: +61-8-6488-1052; e-mail: gse@uwa.edu.au; Web site: http://www.education.uwa.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Research and Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: