Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Neill, Julie Treick
TitelFracking: In the End, We're All Downstream
QuelleIn: Rethinking Schools, 26 (2012) 4, S.36-39 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-6855
SchlagwörterHydraulics; Fuels; Global Education; Site Analysis; Energy Education; Conservation Education; Environmental Education; Fuel Consumption; Science Projects; Popular Culture; Didacticism; Films; Instructional Films; Critical Literacy; Critical Viewing; Social Problems; Grade 9; Wyoming
AbstractNatural gas production in Wyoming is a lucrative and influential industry. All the perks--jobs, education spending, the budget surplus--are huge incentives for communities and the fossil fuel-friendly state legislature to play along, to stay silent. And many are willing. There has been natural gas production in the state for almost a century, but gas, like all fossil fuels, is getting more difficult to find. As long as the country remains dependent on coal, oil, and gas, producers will utilize whichever techniques they can--including hydraulic fracturing--to meet the demand. In this article, the author uses the film "Gasland" to help her 9th-grade global studies students explore the environmental and social impact of hydraulic extraction of natural gas. (Contains 1 resource.) (ERIC).
AnmerkungenRethinking Schools, Ltd. 1001 East Keefe Avenue, Milwaukee, WI 53212. Tel: 414-964-9646; Fax: 414-964-7220; e-mail: office@rethinkingschools.org; Web site: http://www.rethinkingschools.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rethinking Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: