Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuckles, Kasey S.; Munnich, Elizabeth L.
TitelBirth Spacing and Sibling Outcomes
QuelleIn: Journal of Human Resources, 47 (2012) 3, S.613-642 (30 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-166X
SchlagwörterAdolescents; Age Differences; Siblings; Young Adults; Birth Order; Academic Achievement; Scores; Achievement Tests; Evaluation Methods; Correlation
AbstractUsing the NLSY79 and NLSY79 Child and Young Adult Surveys, we investigate the effect of the age difference between siblings (spacing) on educational achievement. Because spacing may be endogenous, we use an instrumental variables strategy that exploits variation in spacing driven by miscarriages. The IV results indicate that a one-year increase in spacing increases test scores for older siblings by about 0.17 standard deviations. These results are larger than the OLS estimates, suggesting that failing to account for the endogeneity of spacing may understate its benefits. For younger siblings, we find no causal impact of spacing on test scores. (Contains 2 figures, 10 tables and 27 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Wisconsin Press. 1930 Monroe Street, Madison, WI 53711-2059. Tel: 608-263-0668; Fax: 608-263-1173; e-mail: journals@uwpress.wisc.edu; Web site: http://www.wisc.edu/wisconsinpress/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Human Resources" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: