Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFord, Cecilia E.; Thompson, Sandra A.; Drake, Veronika
TitelBodily-Visual Practices and Turn Continuation
QuelleIn: Discourse Processes: A Multidisciplinary Journal, 49 (2012) 3-4, S.192-212 (21 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0163-853X
DOI10.1080/0163853X.2012.654761
SchlagwörterInterpersonal Communication; Communication Research; Nonverbal Communication; Interaction
AbstractThis article considers points in turn construction where conversation researchers have shown that talk routinely continues beyond possible turn completion, but where bodily-visual behavior doing such turn extension work is found. The bodily-visual behaviors examined share many features with verbal turn extensions, but it is argued that embodied movements have distinct properties that make them well-suited for specific kinds of social action, including stance display and by-play in relation to simultaneous verbal turns and sequences. (Contains 6 footnotes and 8 figures.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Discourse Processes: A Multidisciplinary Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: