Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScheiner-Fisher, Cicely; Russell, William B., III
TitelUsing Historical Films to Promote Gender Equity in the History Curriculum
QuelleIn: Social Studies, 103 (2012) 6, S.221-225 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7996
DOI10.1080/00377996.2011.616239
SchlagwörterFemales; Sex Fairness; Best Practices; Films; History Instruction; Teaching Methods; Disproportionate Representation
AbstractTeaching with film is viewed as a pedagogical best practice, especially when teaching historical or social studies content. Many of the most popular films used to teach history topics leave women's voices out of the narrative. Women's history is generally left out of traditionally male-dominated history curriculum; when it is included, it is usually in the margins or in sidebars. This article promotes the use of historical films that have a female presence. How women are portrayed in film and how to choose films that meet the criteria of the Bechdel Test for women in film are also examined. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: