Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKeene, Karen Allen; Rasmussen, Chris; Stephan, Michelle
TitelGestures and a Chain of Signification: The Case of Equilibrium Solutions
QuelleIn: Mathematics Education Research Journal, 24 (2012) 3, S.347-369 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1033-2170
DOI10.1007/s13394-012-0054-3
SchlagwörterInstructional Design; Mathematics Education; Research; Nonverbal Communication; Data Analysis; Experiments; Teaching Methods; Equations (Mathematics); Teacher Educators; Calculus; Mathematics Teachers
AbstractThis paper provides an exposition of the unfolding and growing complexities of student and instructor gesturing over time. Specifically, it provides an account of how different forms of gestures, all related to the same mathematical idea, can create a chain of signs that support and enhance increasingly sophisticated understanding of one important concept in the learning of differential equations. The chain of gestures presented in this paper offers researchers, instructors, and instructional designers a view of the way in which different gestures can form a common conceptual thread. Expanding on Walkerdine's (1988) theory of chains of signification, gestures are framed as signs in a chain of signification that captures the evolution of the idea over an extended period of time. Data for the analysis comes from a semester-long classroom teaching experiment in a first course in differential equations. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Education Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: