Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRozensher, Susan G.
TitelFaculty as Filmmakers: On the Cutting Edge of Classroom Technologies
QuelleIn: College Teaching Methods & Styles Journal, 3 (2007) 1, S.19-22 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1548-9566
SchlagwörterIntroductory Courses; Computer Assisted Instruction; Video Equipment; Learning Modules; Learning Experience; College Faculty; Films; Teaching Methods; Marketing; Documentaries
AbstractDigital video equipment and studios newly available for faculty use can be incorporated into the technological repertoire of college faculty, enabling professors to customize and enhance the learning experience of their students. Today's students are particularly attuned to analyzing visual images and data, so the use of customized films in the classroom makes very good sense from a pedagogical standpoint. The present paper examines the lessons learned from the process of producing a documentary-style digital video that serves as the centerpiece of a thought-provoking learning module for the introductory course in marketing. (As Provided).
AnmerkungenClute Institute. 6901 South Pierce Street Suite 239, Littleton, CO 80128. Tel: 303-904-4750; Fax: 303-978-0413; e-mail: Staff@CluteInstitute.com; Web site: http://www.cluteinstitute.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Teaching Methods & Styles Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: