Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/ende Freitas, Elizabeth; Sinclair, Nathalie
TitelDiagram, Gesture, Agency: Theorizing Embodiment in the Mathematics Classroom
QuelleIn: Educational Studies in Mathematics, 80 (2012) 1-2, S.133-152 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1954
DOI10.1007/s10649-011-9364-8
SchlagwörterPhenomenology; Semiotics; Correlation; Schemata (Cognition); Experiments; Nonverbal Communication; Theories; Mathematics Education; Data Collection; Visual Stimuli; Classroom Environment
AbstractIn this paper, we use the work of philosopher Gilles Chatelet to rethink the gesture/diagram relationship and to explore the ways mathematical agency is constituted through it. We argue for a fundamental philosophical shift to better conceptualize the relationship between gesture and diagram, and suggest that such an approach might open up new ways of conceptualizing the very idea of mathematical embodiment. We draw on contemporary attempts to rethink embodiment, such as Rotman's work on a "material semiotics", Radford's work on "sensuous cognition", and Roth's work on "material phenomenology". After discussing this work and its intersections with that of Chatelet, we discuss data collected from a research experiment as a way to demonstrate the viability of this new theoretical framework. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: