Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Jihye
TitelEducation and Family in Conflict
QuelleIn: Journal of Studies in International Education, 15 (2011) 4, S.395-401 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153
DOI10.1177/1028315310385462
SchlagwörterHigher Education; Educational Quality; Foreign Countries; Financial Support; Fathers; Parents; Children; Spouses; Family (Sociological Unit); Conflict; Mothers; Elementary School Students; Middle School Students; High School Students; South Korea
AbstractIn recent years, the demands of high-quality education have become a source of problems in South Korea, forming a new type of separated family. When the parents send their children to foreign countries for advanced education, the fathers, the wives, and children are separated for a significantly long period of time. Usually, the fathers, called "Seagull Dads" (Kim, 2008), are in charge of financial support and considered suffering the most. As a result, the opportunity of the advance education for children transforms into a crisis for the entire family. (Contains 3 tables.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Studies in International Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: