Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElwood, S. Kirk
TitelRetiring the Short-Run Aggregate Supply Curve
QuelleIn: Journal of Economic Education, 41 (2010) 3, S.314-325 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0485
SchlagwörterEconomics Education; Macroeconomics; Supply and Demand; Expenditures; Productivity; Models; Undergraduate Study
AbstractThe author argues that the aggregate demand/aggregate supply (AD/AS) model is significantly improved--although certainly not perfected--by trimming it of the short-run aggregate supply (SRAS) curve. Problems with the SRAS curve are shown first for the AD/AS model that casts the AD curve as identifying the equilibrium level of output associated with each price level (as found in most intermediate macroeconomics textbooks). Problems are then shown for the AD/AS model in which the AD curve is more modestly assumed to capture the relationship between the price level and aggregate expenditures (as found in principles of economics textbooks). (Contains 8 notes and 4 figures.) (As Provided).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Economic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: