Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDawkins, Marcia Alesan
TitelHow It's Done: Using "Hitch" as a Guide to Uncertainty Reduction Theory
QuelleIn: Communication Teacher, 24 (2010) 3, S.136-141 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1740-4622
SchlagwörterFilms; Instructional Materials; Class Activities; Interpersonal Communication; Social Theories; Interpersonal Relationship
AbstractPopular films can be important pedagogical tools in today's communication courses. Constructing classroom experiences that use film can make theory come alive for students. At the same time, theory can be used to probe deeper into the complexities of human behavior via astute film analysis. In the case of Uncertainty Reduction Theory (URT), a successful classroom activity involves the application of its concepts as demonstrated by the 2005 film "Hitch." This article presents an activity that helps students see the relevance of theory in daily life and encourages them to become more critical consumers of popular mediated messages. A list of references and suggested readings is included. (Contains 1 note.) (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: