Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Laura Ruth
TitelChallenging "Best Practices" in Family Literacy and Parent Education Programs: The Development and Enactment of Mothering Knowledge among Puerto Rican and Latina Mothers in Chicago
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 40 (2009) 3, S.257-276 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/j.1548-1492.2009.01044.x
SchlagwörterFemales; Parent Education; Ethnography; Family Literacy; Puerto Ricans; Literacy Education; Parenting Styles; Parenting Skills; Mothers; Hispanic Americans; Illinois
AbstractThis article discusses the findings of an ethnographic research study exploring the experiences of Puerto Rican women attending a family literacy program in Chicago. In particular, the study investigated the repositories of knowledge and information available to participating women that figured into the development of their notions about parenting, in the process posing these various trajectories against the types of knowledge and approaches usually promoted within family literacy and parent education programs. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: