Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Christopher D.
TitelConversations, Not Evaluations: An Alternative Model of Performance Management
QuelleIn: CUPA-HR Journal, 54 (2003) 1, S.5-8 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-9508
SchlagwörterPersonnel Evaluation; Evaluation Methods; Personnel Management; Supervisor Supervisee Relationship; Cooperation; Job Performance; School Personnel; College Administration; Private Colleges; Maine
AbstractTraditional appraisal and evaluation systems focus almost exclusively on an employee's past performance. The desired result in each of these systems is better work performance. The very nature of most appraisals or evaluations, however, may inhibit performance unintentionally by focusing energy, attention and effort on past shortcomings rather than future successes. An alternative form of evaluation, now in use at Bates College, is designed to foster a genuine, open dialogue between the employee and the supervisor. Through this process, called the Conversations Document, employees and supervisors work together to find solutions to performance challenges. (As Provided).
AnmerkungenCollege and University Professional Association for Human Resources. 1811 Commons Point Drive, Knoxville, TN 37932. Tel: 865-637-7673; Fax: 865-637-7674; e-mail: journal@cupahr.org; Web site: http://www.cupahr.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CUPA-HR Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: