Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpringuel, R. Padraic; Wittman, Michael C.; Thompson, John R.
TitelApplying Clustering to Statistical Analysis of Student Reasoning about Two-Dimensional Kinematics
QuelleIn: Physical Review Special Topics - Physics Education Research, 3 (2007) 2, S.020107-01 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1554-9178
DOI10.1103/PhysRevSTPER.3.020107
SchlagwörterPhysics; Statistical Analysis; Multivariate Analysis; College Students; Student Reaction; Test Items; College Science; Arizona; Maine
AbstractWe use clustering, an analysis method not presently common to the physics education research community, to group and characterize student responses to written questions about two-dimensional kinematics. Previously, clustering has been used to analyze multiple-choice data; we analyze free-response data that includes both sketches of vectors and written elements. The primary goal of this paper is to describe the methodology itself; we include a brief overview of relevant results. (Contains 4 figures, 2 tables, and 20 notes.) (As Provided).
AnmerkungenAmerican Physical Society. One Physics Ellipse 4th Floor, College Park, MD 20740-3844. Tel: 301-209-3200; Fax: 301-209-0865; e-mail: assocpub@aps.org; Website: http://prst-per.aps.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physical Review Special Topics - Physics Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: