Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDyrness, Andrea
TitelResearch for Change versus Research as Change: Lessons from a "Mujerista" Participatory Research Team
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 39 (2008) 1, S.23-44 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/j.1548-1492.2008.00003.x
SchlagwörterParticipatory Research; Anthropology; Research Methodology; Hispanic Americans; Educational Change; Mothers; Critical Theory; Feminism; Immigrants
AbstractIn this article, I aim to further the discussion of engaged research in anthropology and education by examining the unique changes promoted by participatory research in contrast to policy-oriented activist research models. Drawing on my work with Latina immigrant mothers in a school reform movement, I argue for a Latina feminist view of participatory research that illuminates and builds on Latina women's capacities for social critique and transformative resistance. (Author).
AnmerkungenBlackwell Publishing. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8599; Fax: 781-388-8232; e-mail: customerservices@blackwellpublishing.com; Web site: http://www.blackwellpublishing.com/jnl_default.asp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: