Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArmstrong, Norris; Chang, Shu-Mei
InstitutionNational Science Teachers Association, Arlington, VA.
TitelLocation, Location, Location: Does Seat Location Affect Performance in Large Classes?
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 37 (2007) 2, S.54-58 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-231X
SchlagwörterAcademic Achievement; Student Motivation; Class Size; College Students; Scores; Classroom Environment; Environmental Influences; Classroom Design; Correlation; Introductory Courses; Biology; Proximity
AbstractThis study found no evidence that seat location affects student achievement even in very large classes where students sitting in the back are a considerable distance from the instructor. Rather, the differences in performance observed were consistent with the idea that highly motivated students are more likely to sit in the front, resulting in an uneven distribution of scores. (Contains 1 figure and 1 table.) (Author).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: