Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatson, Silvana M. R.; Westby, Carol E.; Gable, Robert A.
TitelA Framework for Addressing the Needs of Students Prenatally Exposed to Alcohol and Other Drugs
QuelleIn: Preventing School Failure, 52 (2007) 1, S.25-32 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-988X
SchlagwörterNarcotics; Risk; Memory; Prenatal Influences; Learning Problems; Behavior Problems; Alcohol Abuse; Cognitive Processes; Attention Control; Intervention; Mothers; Drug Use; Pregnancy; Measures (Individuals); Cognitive Ability
AbstractIn this article, the authors review learning and behavioral problems of children exposed prenatally to alcohol and other drugs, focusing on executive-function deficits such as difficulty shifting tasks, maintaining attention, and manipulating information in working memory. They discuss various risk factors associated with prenatal drug exposure so that educators can better understand the nature of the disorder and choose more effective classroom interventions that address the deficits of these students. (Contains 1 table.) (Author).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Preventing School Failure" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: