Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRomo, Laura F.; Nadeem, Erum
TitelSchool Connectedness, Mental Health, and Well-Being of Adolescent Mothers
QuelleIn: Theory Into Practice, 46 (2007) 2, S.130-137 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-5841
SchlagwörterSchool Role; Student Needs; School Personnel; Self Efficacy; At Risk Persons; Mothers; Mental Health; Adolescents; Early Parenthood; Adjustment (to Environment); Parent Role; Social Support Groups; Stress Variables
AbstractIn this article, the authors describe recent research on risk factors associated with adolescent mothers' mental health outcomes. They outline the consequences associated with three major risk factors that impact the teen mother's adjustment to her new parental role: lack of social support, caregiver stress, and feelings of low self-efficacy. The article concludes with specific recommendations in how school personnel can address the mental health and related needs of teen mothers. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theory Into Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: