Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrevik, Frode; Gartner, Manfred
TitelTeaching Real Business Cycles to Undergraduates
QuelleIn: Journal of Economic Education, 38 (2007) 2, S.229-247 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0485
SchlagwörterEconomics Education; Macroeconomics; Teaching Methods; Models; Economic Climate; Graphs; Undergraduate Study
AbstractThe authors review the graphical approach to teaching the real business cycle model introduced in Barro. They then look at where this approach cuts corners and suggest refinements. Finally, they compare graphical and exact models by means of impulse-response functions. The graphical models yield reliable qualitative results. Sizable quantitative differences exist, but these can partly be remedied by adding appropriate refinements when taught by experienced instructors. The graphical analysis of the real business cycle equips students with a first understanding of the economy's supply side and generates dynamics that will survive closer scrutiny later in the curriculum. (Contains 8 figures and 15 notes.) (Author).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Economic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: