Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuisman, Jeroen; Verhoeven, Jef; De Wit, Kurt
TitelChange in Study Programmes: The Low Countries
QuelleIn: Higher Education Policy, 17 (2004) 3, S.269-285 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733
DOI10.1057/palgrave.hep.8300055
SchlagwörterForeign Countries; Higher Education; Educational Policy; Institutional Characteristics; Context Effect; Educational Change; Belgium; Netherlands
AbstractBoth in the Netherlands and Flanders, the lack of efficiency in the supply of programmes in the university sectors was considered a policy problem in the late 1980s and beginning of the 1990s. This article explores how the institutional context of the university sector (including the governmental steering model and the conflicting interests regarding the programme supply) played a role in the responses regarding the programme supply of four universities in the two higher education systems. The cases show that the institutional context provided mixed incentives, leading to both predictable and unpredictable responses. (Author).
AnmerkungenPalgrave Macmillan. Brunel Road, Houndmills, Bassingstoke, Hampshire, RG21 6XS, UK. Tel: +44-1256-357893; Fax: +44-1256-328339; e-mail: subscriptions@palgrave.com; Web site: http://www.palgrave-journals.com/hep/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: