Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPruchno, Rachel A.; McMullen, William F.
TitelPatterns of Service Utilization by Adults with a Developmental Disability: Type of Service Makes a Difference
QuelleIn: American Journal on Mental Retardation, 109 (2004) 5, S.362-378 (17 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-8017
SchlagwörterServices; Developmental Disabilities; Adults; Mothers; Predictor Variables; Use Studies
AbstractPatterns and correlates of service utilization by adults with a developmental disability were examined using data from 831 mothers of an adult child with a developmental disability. A modified Andersen model of health services was used to examine service utilization in seven domains. Multinomial logistic regression revealed that predictors of services received as well as predictors of unmet need for services varied by service. Findings emphasize the importance of considering predisposing characteristics, enabling resources, and need as well as service in order to understand patterns of service utilization. (Author).
AnmerkungenAmerican Association on Mental Retardation. P.O. Box 7065, Lawrence, KS 66044-7065. Tel: 785-843-1235; Fax: 785-843-1274; e-mail: AJMR@allenpress.com; Web site: http://www.aamr.org/Periodicals/index.shtml
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: