Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Heather
TitelFlowing with Rivers
QuelleIn: School Arts: The Art Education Magazine for Teachers, 104 (2004) 1, S.39 (2 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6463
SchlagwörterPainting (Visual Arts); Observation; Natural Resources; Art Activities; Art Education; Artists; Inquiry
AbstractThis article describes a lesson in which students compare how artists have depicted rivers in paintings, using different styles, compositions, subject matter, colors, and techniques. They create a watercolor landscape that includes a river. Students can learn about rivers by studying them on site, through environmental study, and through works of art created by artists who have represented them throughout time. Knowledge can be shared by making art about river environments and by becoming aware of and working to protect these natural resources. (ERIC).
AnmerkungenDavis Publications, Inc., 50 Portland St., Worcester, MA 01608. Web site: http://www.davis-art.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Arts: The Art Education Magazine for Teachers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: