Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLai, Yuan; Ishiyama, F. Ishu
TitelInvolvement of Immigrant Chinese Canadian Mothers of Children with Disabilities
Quelle71 (2004) 1, S.97 (12 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0014-4029
SchlagwörterDisabilities; Communications; Mothers; Limited English Speaking; Immigrants; Parent Attitudes
AbstractThis study investigated immigrant Chinese Canadian mothers' involvement in the education of their children with disabilities. Semistructured interviews were conducted with 10 recent immigrants. Thirteen categories emerged, which were subsumed under 4 thematic areas: (a) challenges in adapting to a new environments, (b) limited English proficiency, (c) different views toward education, and (d) involvement in the children's education. Implications of the findings are discussed in terms of enhancing home-school communications and addressing obstacles to intercultural communications faced by teachers and immigrants parents. (Author).
AnmerkungenCouncil for Exceptional Children, 1110 North Glebe Road, Suite 300, Arlington, VA 22201-5704. Web site: http://www.cec.sped.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: