Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLuciak, Mikael
TitelMinority Status and Schooling -- John U. Ogbu's Theory and the Schooling of Ethnic Minorities in Europe
QuelleIn: Intercultural Education, 15 (2004) 4, S.359-368 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1467-5986
SchlagwörterForeign Countries; Cultural Differences; Ethnography; Educational Experience; Minority Groups
AbstractThis paper discusses the relevance of John U. Ogbu's cultural-ecological theory regarding the variability in educational performance of different ethnic minority groups against the background of comparative data on the schooling of ethnic minorities in Europe. Aside from cultural differences and institutional barriers, it addresses the impact of minority group status and community forces on educational achievement. The author calls for more comparative ethnographic research in European countries in order to generate a better understanding of the similarities and differences in educational experiences between various ethnic groups. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intercultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: