Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLewis, Terri; DiLillo, David; Peterson, Lizette
TitelParental Beliefs Regarding Developmental Benefits of Childhood Injuries
QuelleIn: American Journal of Health Behavior, 28 (2004), S.61-68 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1087-3244
SchlagwörterMothers; Injuries; Fathers; Child Development; Young Children; Parent Attitudes; Gender Differences; Prevention
AbstractObjective: To assess parental beliefs that minor childhood injuries play a beneficial role in the development of young children. Methods: Mothers and fathers of 159 children, ages 15 to 40 months, completed the Injury Attitudes Questionnaire (IAQ), designed to assess parental beliefs that children "learn from" and "toughen up" as a result of experiencing minor injuries. Results: A main effect for parent gender was found such that fathers endorsed stronger beliefs than did mothers regarding the developmental benefits than did mothers regarding the developmental benefits of injuries. Conclusions: The accuracy of these beliefs as well as their relevance to parental injury-prevention behaviors is discussed. (Author).
AnmerkungenPNG Publications, P.O. Box 4593, Star City, WV 26504-4593. Tel: 304-293-6988; Fax: 304-293-4693.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Health Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: